Werkwijze

eerste contact

Heb je een vraag op het gebied van zorg, wonen, welzijn, werk of financiën? Wil je de mogelijkheden bespreken om te kijken hoe we jou werk uit handen kunnen nemen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op per telefoon, via mail of gebruik het contactformulier op onze website. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Misschien dat we de vraag al telefonisch of per mail kunnen beantwoorden, maar vaak is een persoonlijk gesprek nodig om de situatie goed in kaart te brengen.

intakegesprek

We maken een afspraak voor een intakegesprek waarbij we alle zaken bespreken waar je tegenaan loopt of vragen over hebt. Samen gaan we inventariseren welke hulp er nodig is rondom de zorg voor diegene waar je voor zorgt. Maar ook kijken we samen naar welzijn en mogelijke noodzakelijke hulpmiddelen / aanpassingen rondom het thema wonen. Heb je er wel eens aan gedacht dat ook een werkgever wellicht ondersteuning kan bieden? Ben je op de hoogte van mogelijke financiële ondersteuningen in de vorm van een extra toeslag of vergoeding? Tijdens de intake geven we hier uitleg over.

vervolg

Je ontvangt een verslag van het intakegesprek met daarin eventuele mogelijkheden. Aan de hand van dit verslag bepaal je welke taken er worden opgepakt en of je deze zelf oppakt of dat wij deze taken uit handen nemen. Vervolgens gaan we aan de slag en houden je op de hoogte van de voortgang. Gedurende het proces houden we contact en worden zaken bijgesteld indien er zich wijzigingen voordoen in de situatie.